Ja wiem Ja wiem
156
BLOG

Interes lepszy, niż kamienice.

Ja wiem Ja wiem Gospodarka Obserwuj notkę 2

Nie trzeba mieć wielkiej wiedzy i wyobraźni by zrozumieć, czemu PiS aż tak liberalną ustawę uchwalił odnoście możliwości ścinania drzew na prywatnych działkach, którą sam zamierza szybko poprawić. Gdy nie wiadomo, o co chodzi, to wiadomo, że chodzi o pieniądze. Przyznam, że PiS potrafi robić pieniądze ze znieczuleniem, czyli brakiem świadomości ludzi, że był przekręt.

Moim zdaniem lobbing deweloperski podnoszony przez opozycję mógł mieć miejsce. Chodzi o działki w dużych miastach, które dotychczas nie przedstawiały dużej wartości. Były zadrzewione, więc planowanie tam budowy było niemożliwe, nieopłacalne lub chociaż trudne i ryzykowne. Działki miały odpowiednio niższą cenę. Ten kto wiedział, że wejdzie taka ustawa, mógł skupić rodzynki w swojej garści, a teraz z dużym zyskiem po ścięciu na swojej prywatnej działce drzew sprzedać deweloperowi, który według ustawy nie mógłby tak łatwo tego zrobić. Duża kasa zarobiona, więc można ustawę uzupełnić, by niepowołane mrówki przypadkiem nie zdążyły się tak samo dorobić. Normalna praktyka każdych rządów. Swoi się nachapali, dla dobrego pijaru diety sobie obniżą i wszyscy są zadowoleni, tylko drzew szkoda i byłych właścicieli zadrzewionych kłopotliwych wcześniej działek, którzy obeszli się smakiem.

ps. jestem zwolennikiem możliwości swobodnego ścinania drzew na prywatnej działce przez osoby fizyczne, ale zabawa w słupy, by ominąć zakaz ścinania w ramach prowadzonej działalności, nie jest dobry.

Ja wiem
O mnie Ja wiem

Piszę tylko, co wiem lub się domyślam. Więcej można przeczytać w książce "Wielki Bum... cyk, cyk - dialogi Geda" zainspirowanej obecnycnymi wydarzeniami na świecie. https://drive.google.com/file/d/1ohAGz8iWa0_i1NfWcQSBxobp2fLbOy8H/view?usp=sharing

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka