Ja wiem Ja wiem
94
BLOG

Przezroczystymi nićmi szyte

Ja wiem Ja wiem Polityka Obserwuj notkę 1

Po nieudanym debiucie, gdzie popełniłem rażący błąd nie sprawdzenia dokładnego tekstu źródłowego, na którym zbudowałem długi wywód logiczny (złe dane, zły wynik) poruszę bardziej abstrakcyjny temat, może bliższy moim zdolnościom.

Jest w społeczeństwie, tej części bardziej interesującej się polityką, obraz mediów podzielony na pisowskie i mainstreamowe. Zwolennicy PiS, prawdopodobnie Kukiza, Korwina widzą manipulacje ze strony tvn, polsat, jeszcze tvp i masy gazet z wyborczą na czele. Dzięsięć lat temu nie wiedziałem komu wierzyć i kierowałem się podejrzliwością do wszystkiego, jednak względnym zaufaniem od informacji potwierdzonych. TVP, TVN i POLSAT (dużymi, bo jak już zdanie tak zacząłem, to głupio wyglądałaby reszta małymi) potwierdzały nieustannie sobie nawzajem informacje, więc jako najbardziej popularne kanały kreowały wizję świata. Co przyłapałem ich na kłamstwie to nową ściemę skutecznie puścili w eter. Podejrzewam, że wielu ma tak do dzisiaj. Drugą stronę nie mogła budować telewizja TRWAM, bo to przekaz dla wiernych, więc z definicji stronniczy i oparty na dogmatach. Dopiero internet dokonał przełomu i poprzez TV Republika (mało popularny kanał w kablówkach), Maxa Kolonko i wielu innych z głową na karku powstał blok publicystyczny obalający misternie sianą propagandę. Nie będę podawał przykładów prasy, bo sam czytam tylko w internecie (gazety lubię zrecenzowane przez znajomych lub Ziemkiewicza z Goćkiem). Kto się interesuje polityką i nie był umoczony w pobieranie korzyści z tak funkcjonującej władzy mógł z coraz większą pewnością dojść do wniosku, że białe jest czarne, a czarne jest białe. Autorytety to parszywi kłamcy, a najgłośniejsi ścigani lub telewizyjne oszołomy to najbardziej szczerzy ideowcy w polityce. 

Wydawałoby się, że po zwycięstwie tych najbardziej ośmieszanych i gnębionych przyjdzie lepsze. Polska nagle się zmieni na plus i wróci szybko do wzrostu gospodarczego z okresu dwuletnich rządów PiS. Czekam z niecierpliwością na pierwsze 100 dni, bo wtedy efekty mogą już być widoczne, ale niepokoi mnie jeden fakt. Jak kiedyś manipulacja była dość skuteczna i trudna do wychwycenia, tak teraz wydaje się zbyt banalna i oczywista. Coś mi tu nie pasuje. Zdaję sobie sprawę, że służby pomogły PiSowi. Wątpię by to były polskie służby, w końcu istnieją tylko teoretycznie. Amerykańskie? A może Chińskie? Już mamy z Chinami najlepsze stosunki dyplomatyczne w historii. Ale to jeszcze nie problem. Tak jak zaczynamy ignorować cokolwiek powiedzą w telewizji, bo jak zwykle okaże się to fałszem obnażonym bezlitośnie przez tak zwanych prawicowych publicystów, tak stajemy się coraz bardziej ufni tym razem mediom z internetu. Oczywiście próby dotarcia w ten sposób do widza podjęła także strona przegrana, czyli nagonka na PiS jest też na Facebookach, ale stronniczość jej jest jeszcze bardziej czytelna, więc nie zagrażająca naszej wizji świata. 

Do czego to prowadzi? Są przepowiednie, że Polska stanie się mocarstwem, ale w międzyczasie będą dwie wojny. Nie wierzę w przepowiednie, chyba że pochodzą od służb. Czy Polska nie jest przypadkiem przez inne mocarstwa szykowana na frontmena nieunikniąnych przetasowań na świecie? Czy nie jest budowany w ten sposób obóz nacjonalistyczny, wierzący tylko jednej stronie, widzący świat tylko w bieli i czerni? Może właśnie budowany jest fanatyzm, który w planach ma być wykorzystany do walki znowu w ramach jakiegoś sojuszu z bratnim narodem (może tym razem chińskim wraz z narodami międzymorza). 

Gdy się człowiekowi wydaje, że już dużo wie, to znak że traci orientację. Im więcej się wie, tym więcej powinno być niewiadomych. Tylko głupiec wie wszystko. Stąd wnioskuję, że możemy być dalej i jeszcze skuteczniej manipulowani, bo wszystko coraz bardziej wydaje się zbyt oczywiste. Matrix nas pochłania?

Ja wiem
O mnie Ja wiem

Piszę tylko, co wiem lub się domyślam. Więcej można przeczytać w książce "Wielki Bum... cyk, cyk - dialogi Geda" zainspirowanej obecnycnymi wydarzeniami na świecie. https://drive.google.com/file/d/1ohAGz8iWa0_i1NfWcQSBxobp2fLbOy8H/view?usp=sharing

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka